Mijn travel wishlist op dit moment

Ik heb even getwijfeld of ik dit artikel wel wilde publiceren vandaag want laten we heel eerlijk zijn: dat reizen zit er voorlopig niet in. We hebben dan ook totaal geen plannen gemaakt voor dit jaar. Een beetje ter zelfbescherming is dat. Vorig jaar was mijn hele jaar volgepland met leuke reisjes: een citytripje naar mijn geliefde New York met vriendinnetje Nanda, een lang weekend Belfast met Tim, een lekkere zomervakantie naar Spanje en dan zou ik zelf ergens tussendoor waarschijnlijk ook nog wel weg zijn gegaan. Maar alles is gecancelled, al onze plannen vielen in duigen en hoewel dat volledig begrijpelijk is, heb ik er toch flink van gebaald – het zorgde toch voor een rotgevoel. Vandaar dat we voor dit jaar dus nog niets gepland hebben maar dat neemt niet weg dat ik er wél mee bezig ben in mijn hoofd. Want waar zou ik eigenlijk allemaal heen willen zodra het weer kan? Het mijmeren over mooie reizen zorgt in mijn geval toch voor een positief gevoel dus vandaar dat ik het tijd vond voor een nieuwe travel wishlist. Mijn travel wishlist op dit moment om precies te zijn. Wat staat er allemaal bovenaan mijn lijstje? Ik neem je mee!

New York

Om te beginnen New York, dit staat natuurlijk altijd op mijn lijstje want ik zou het liefst in New York willen wonen maar vorig jaar zou het er ook echt weer van komen. Vriendinnetje Nanda is nog nooit in New York geweest en eindelijk zouden we samen gaan en zou ik haar de stad laten zien waar ik zo verliefd op ben. Logischerwijs ging ons reisje niet door en hadden we de trip verplaatst naar begin maart dit jaar, maar ook die is in duigen gevallen. Het staat voor nu dus weer even on hold maar zodra het weer kan gaan wij met z’n tweeën naar New York.

Hong Kong

De laatste keer dat ik alleen op reis ben geweest ging ik naar Boston maar voor die tijd had ik ook gekeken naar Hong Kong, ik vind dat namelijk zo’n intrigerende stad en de eetcultuur schijnt er fantástisch te zijn. Sowieso heb ik wel echt iets met Aziatische steden, het is er zó anders – heel tof vind ik dat. Mocht de gelegenheid zich voordoen dan zou ik echt graag een keer deze stad bezoeken. Het liefst alleen.

Travel wishlist

IJsland

In 2017 ben ik met Vivian naar IJsland geweest en ik vond het er magisch mooi. Omdat we gebruik maakten van een stopover zijn we er helaas maar enkele dagen geweest en hebben we niet het hele eiland kunnen zien. Ik denk dat Tim IJsland ook helemaal fantastisch zou vinden vanwege de woeste natuur, dus het lijkt me heerlijk om daar nog eens heen te gaan maar dan met hem. En dan zou ik ook graag wat van het Noorden en Oosten van het eiland willen zien.

Strandhuisje in Nederland

Iets dichterbij huis: ik wil zó zó ZO graag eens in een strandhuisje slapen. Ik ben namelijk dól op het strand. Met mooi weer, als het stormt of regent… Ik hou van de geur van het zoute water, de harde wind, het verkleumde gevoel als je langs de waterrand hebt gelopen. Nederland kent verschillende strandhuisjes die direct op het strand staan en het lijkt me geweldig om hier een keer te overnachten. Het liefst alleen met alleen een goed boek, een diamond painting en een comfortabele outfit. Lijkt me ultiem relaxen. Ik zou het slaapkamerraam de hele nacht openhouden om de zee te kunnen horen.

San Francisco

Een van de steden in Amerika die ik graag zou willen bezoeken is San Francisco, met name vanwege Alcatraz. Ik heb iets met crime en gevangenis-documentaires. Ben altijd mateloos geïnteresseerd in docu’s over moordzaken, drugsgebruik en dat soort bijzondere activiteiten; ik zou dan ook heel graag eens Alzatraz willen bezoeken. Daarnaast lijkt San Francisco me een hele leuke, gezellige stad.

Naast bovenstaande items staan er nog veel meer dingen op mijn wishlist hoor. Zo wil ik echt graag nog naar Ierland met Tim, staan Australië en Nieuw-Zeeland bovenaan ons lijstje om te bezoeken, zou ik héél graag met het hele gezin een camperreis willen maken door de Verenigde Staten of juist een luxe vakantie willen boeken in een privé villa. Japan wil ik ook ooit nog graag zien en Scandinavië trekt me ook steeds meer vanwege de natuur en de mogelijkheden om er te hiken. Dus ja, genoeg op die travelwishlist van mij en genoeg om, hopelijk ooit, weer naar uit te kijken.

Ik ben benieuwd wat er op jullie travel wishlist staat. Waar zou jij graag heen willen op het moment dat het weer kan?

Join the Conversation

1. Sowieso ook een keer Scandinavië voor een hike, die stond voor 2020 op de planning maar ja… Ook wil ik zeker nog een keer terug naar New York met vriendinnen want wat is dat een mooie stad zeg! Daarnaast wil ik nog een keer met mijn mam een combi reis Japan-Zuid Korea maken. Ik ben al twee keer naar Zuid-Korea geweest en ik wil mijn mam laten zien waarom ik verliefd ben geworden op dit mooie land met zulke lieve mensen.

2. Sofie says:

Ik ben juist blij dat je ‘m hebt gepubliceerd! :-) Het zit er dan voorlopig niet in, maar dromen mag. San Francisco staat ook hoog op mijn lijstje, zodra het weer kan gaan wij als eerst een rondje westkust doen in Amerika. Daarna zou ik heeeel graag nog eens teruggaan naar Japan en dan het noordelijke deel van het land zien. De eerste keer hebben we twee maanden door Japan gereisd en ben smoorverliefd geworden op dat land.

3. Elena says:

Hier staat stedentrip in Canada met de auto op de planning: Toronto, Ottawa, Montreal, Quebec. Zodra het weer kan uiteraard.

1. Martin says:

Zodra het weer kan ,zeker nog een keer naar Bali paradijs van zon,zee,lekker eten ook japan top land Of gemakkelik een tour door zuid Marocco bergen/strand en de Magische zonsopgang in de woestijn van Merzouga…

4. Dorien says:

Bij mij staan New York (nog nooit geweest en wil ik al heel lang graag heen) en Londen met stip bovenaan.
    Londen ben ik al eens een midweek geweest, maar dat was echt te kort, daar wil ik dus wat langer naar toe :)
    En ook Australië, Japan, Scandinavië, Canada en IJsland staan hier op de lijst ;)

5. Marian says:

Zo fijn om vakantieplannen te kunnen maken!! Bovenaan de lijst staat Sri Lanka, waar we in 2020 een rondreis zouden gaan maken. Maar ook Canada staat hoog op de lijst. Maar ook Griekenland, Scandinavië, Schotland. Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, als we maar weer op vakantie kunnen gaan :-)

6. wij zijn met een gehuurde camper(ervaring 1jaar vantevoren boeken is het goedkoopste/flex tarieven augustus/september aanbod groot
    lage tarieven)met de vrijheid om overal naar toe te kunnen en je eigen route te bepalen en heerlijk overnachten in de nat.parken met kampvuur o.a. in Canada voor de beren, rondreis in Amerika en nat.parken. Vliegtickets 3 maanden van te voren in de gaten houden qua prijzen. Verder New York watervallen Nijagara en dan de steden Toronto(CN tower)Ottawa, Montreal en Quebec, Boston, New Yersey.
    Alaska en Nieuw Zeeland ook een prachtige natuur en ideaal met een camper kan net zo duur zijn dan een auto te huren maar je kan staan en gaan en eten wanneer je wilt en behoeft niet steeds te zoeken. Succes met om je droom waar te maken.
    Denk aan de tijdzones in Amerika wanneer je van links naar rechts rijdt met tijden rest.en winkels