Week van OMF #27-2021

Voor het eerst sinds… 2,5 jaar geloof ik zat ik afgelopen week weer eens in het vliegtuig. Voor werk ook nog eens! Namens &Olives Travel en het Portugees Verkeersbureau was ik uitgenodigd om een paar dagen in het mooie Portugal te vertoeven. En dat is natuurlijk geen straf! Het was een persreis die anders was dan anderen. Er was geen uitgestippeld programma en ook de (fantastische) accommodatie lag in een regio waar niet héél veel te doen is. Het weer was helaas op de dagen dat ik er was niet heel denderend in Portugal dus mijn plan om een paar uurtjes aan het zwembad te liggen viel ook in duigen, maar daarentegen heb ik wel echt even kunnen genieten van de rust.

IMG 2480

Maandag

Ik was zondagavond al naar Schiphol gereden waar ik in het CitizenM hotel verbleef. Om 07.00u moest ik op de luchthaven zijn namelijk dus daar al kunnen overnachten is dan wel zo fijn! Tijdens het inchecken voor mijn vlucht had ik de mogelijkheid om, dankzij mijn Flying Blue Miles, voor een prikkie om te kunnen boeken naar Business Class en dat besloot ik dan ook te doen. Bucketlist dingetje! Het was ZO RELAXT. Zelfs op een korte vlucht vond ik het fantastisch, het scheelt je namelijk zo ongelofelijk veel wachttijd. Voor altijd verpest nu, haha.

IMG 2481

De vlucht met KLM was in ieder geval heel fijn op deze manier. Ik kreeg als lunch een heerlijke Waldorf salade.

IMG 2483

Na het doen van een PCR test op Lissabon Airport en het ophalen van de huurauto reed ik in een uur naar mijn accommodatie: het Cooking & Nature Emotional Hotel. Gelegen tussen de bergen op een hele rustige plek en de kamer was echt fantástisch. Zo ongelofelijk groot en met prachtig uitzicht over de bergen. En kijk dat bad nou, direct achter het bed. Da’s toch te gek?

IMG 2488

Mijn lunch in het vliegtuig was al om 11.00u en inmiddels was het 14.30u dus ik bestelde een  sandwich met ei en gerookte worst in het hotel. Een flink bord vol, mede ook dankzij de enorme berg salade ernaast. Ik at het op in de tuin.

IMG 2489

Ondertussen kwam mijn examencijfer Ontwikkelingspsychologie binnen. Wooohooo, geslaagd met een 8,4!

Even wat kiekjes van het hotel. In de tuin, omringd door olijfbomen lag een heerlijk zwembad. Helaas was het precies de twee dagen die ik er was bewolkt en zelfs een beetje fris, dus ik heb er geen duik in kunnen nemen.

Het hotel had een ‘Honesty Bar’. Je kunt dan de hele dag zelf pakken wat je wilt (drinken, koffie, koekjes); hetgeen je pakt schrijf je op een briefje. Ideaal concept!

Kijk dat uitzicht vanaf mijn kamer, wauuuw!

IMG 2511

Ik wilde een supermarkt opzoeken maar de Kaarten-app faalde grandioos en bracht me naar een plekje in de (nog meer) middle of nowhere. Onderweg kwam ik wel een mooi uitzichtpunt tegen en daar moest ik natuurlijk even stoppen.

IMG 2518

Gezellige lounge/leeshoek in het hotel. Het was overal zo mooi en gezellig aangekleed!

IMG 2519

’s Avonds werd ik verwacht in de workshopkeuken van het hotel om mijn eigen drie-gangendiner te bereiden. Hier heb je gisteren in mijn eetoverzicht al over kunnen lezen.

IMG 2522

Bel wijn erbij, top hoor.

IMG 2530

Dinsdag

De volgende dag was het zo mogelijk nog bewolkter, bruhh. Had echt gehoopt om een beetje zon te pakken, maar helaas. Wel een goed excuus om wat langer in bed te blijven liggen.

IMG 2533

En te beginnen met een nieuw boek! Ik las twee boeken uit in de tijd dat ik in Portugal was, een unicum haha.

IMG 2534

Ik besloot de omgeving een beetje te verkennen dinsdag en boekte een ticket voor de Mira de Aire grotten, een – naar het schijnt – waar fenomeen.

En dat was het zeker, wauw! Gedurende een begeleide tour van ongeveer 50 minuten daal je af tot een diepte van 180 meter in het grottencomplex dat 150 miljoen jaar geleden door erosie is ontstaan. De grotten zijn tegenwoordig verlicht met gekleurde lampen wat het geheel echt een magische sfeer geeft.

Knap staaltje werk van moeder natuur.

IMG 2536

Na het bezoek aan de grotten deed ik poging nummer twee voor het vinden van een supermarkt, en ik slaagde! Uiteraard gingen er pasteis de nata mee. ZO LEKKER.

IMG 2546

Aan het eind van de middag streek ik lekker neer op de zitjes in de tuin van het hotel met een kop koffie en mijn boek.

IMG 2550

En ’s avonds dineerde ik met dit uitzicht bij The Nest. Ook hierover heb je gisteren al kunnen lezen.

IMG 2558

Woensdag

Mijn laatste ontbijtje alweer…

IMG 2561

En toen was het tijd om te gaan. Op naar het vliegveld.

IMG 2562

Daar scoorde ik nog een pasteis de nata uiteraard en ik lunchte met een broodje.

IMG 2563

Van het hotel kreeg ik deze homemade koekjes mee als bedankje voor het verblijf. Zo lief! Kijk nou hoe schattig verpakt ook.

IMG 2566

Donderdag

Donderdag moest ik gewoon weer over tot de orde van de dag. Hop aan het werk. De administratie over Q2 moest gedaan worden, joepie..

IMG 2567

Van Belvoir Farm kreeg ik een mooi pakketje toegestuurd. Ze hebben hun etiketten veranderd!

IMG 2568

En dit leuke (lees)boek kreeg ik ook. Alles over de geschiedenis van pasta. Ben heel benieuwd en ga hier zeker even induiken.

IMG 2574

Ook op de planning donderdag: het nóg een keer checken van de drukproef van mijn vierde boek. Heb jij hem al besteld?

IMG 2585

Voor de jongens kocht ik op de luchthaven deze rugzakjes (gevuld met lolly’s). Zo schetig hoe ze ermee rondlopen sindsdien.

IMG 2586

Het was nog niet over met de pasteis de nata verslaving.. Ik nam een doosje mee voor thuis. Deze was naar mijn smaak alleen wel iets te donker.

IMG 2587

En voor het eerst in 1,5 maand pakte ik EINDELIJK mijn hobbyspullen er weer eens bij donderdagavond. Ik heb mezelf een klein beetje respijt gegeven na het blokken van mijn studie i.c.m. werk de afgelopen weken.

IMG 2591

Vrijdag

Vanaf vrijdag maakte ik maar weinig foto’s. Ik was vrijdag zo goed als vrij. ’s Ochtends werkte ik vanuit huis en om 12.30u hadden we portfoliogesprek met Vic op school. Een soort 10-minutengesprekje en in plaats van een rapport krijgen ze op deze school een portfolio.

’s Middags had ik qualitytime met mijn kleuter en hij mocht kiezen wat we gingen doen. Meneer wilde naar het zwembad, dus zo gezegd zo gedaan. Hij vond het onwijs leuk! Ik heb alleen foto’s gemaakt die niet op het web gaan ;)

IMG 2597

Weekend

O-ve-ral wildbloemen bij ons in de buurt – zo gaaf!

IMG 2598

Van school kregen we een zak met speelgoed mee dat schoongemaakt moest worden. Direct maar even gedaan.

De rest van het weekend deden we niet zoveel! Wel vierden we gisteren al de verjaardag van mijn schoonmoeder met een etentje. Er gezellig!

Aankomende week is de laatste schoolweek van Vic. Hij start zijn vakantie direct goed en gaat een paar daagjes logeren bij zijn tante in Zeeland. We brengen hem met zijn allen zondag weg, super gezellig. Ik breng de week zelf met name door in de keuken om wat gerechten te maken voor OMF en daarnaast staan er wat digitale meetings in de agenda. Genoeg te doen dus!

Fijne week! x

Join the Conversation

1. Sabine says:

Ohh pasteis de nata zijn zooooo lekker. In Lissabon ook ons buikje er vol van gegeten haha. Bij de Lidl verkopen ze bij de verse broodafdeling ook pasteis de nata en die doen echt niet onder voor die uit Lissabon/Portugal. Zeker als ze net uit de oven komen zijn ze heerlijk.