De week van OMF #41

Na de perstrip naar Portugal en vervolgens en vervolgens anderhalve week aan non-stop werken was ik moe. Ik werd verkouden, slapjes, gewoon een beetje bleh. Ik heb dat dus altijd: in mijn hoofd kan ik alle drukte prima aan maar mijn lichaam kapt er gewoon mee. Ah goed, iets rustiger aan doen dan maar. Woensdagavond zou ik gaan CrossFitten maar ik besloot thuis te blijven. Op de bank met alleen een tijdschrift: eventjes een paar uur me-time. Daarnaast heb ik er bewust voor gekozen om ’s ochtends wat langer te blijven liggen in bed om een beetje op te laden. En om het ziek worden te voorkomen want er stond weer een perstrip op de planning! Gelukkig was de week alsnog druk genoeg en heb ik ook in deze editie van De week van OMF weer voldoende foto’s om te laten zien.

Maandag

foto1Tim vertrok maandag gewoon op tijd naar zijn werk maar ik bleef iets langer liggen. Ik was zondag pas om 23.30 uur thuis van een avonddienst in het hotel en moest er maandag weer een doen. Senna bleef uit de bench want dat kon wel voor een uurtje. Niet dus, dit trof ik beneden aan. Fijnnn…

foto2Tijdens het lezen van blogs en het kijken van vlos ging ik aan de slag met de planning voor de rest van de week.

foto3’s Middags maakte ik mijn salade al om ’s avonds mee te kunnen nemen naar het werk.

Om 14.00 uur vertrok ik uiteindelijk weer naar Deventer voor een avonddienst. Nog een paar weken…

Dinsdag

foto5Ik deed eerst wat boodschapjes dinsdagochtend maar de rest van de dag was was dit mijn uitzicht. Ik nam vijf video’s op en vanwege het dramatische weer had ik mijn daglichtlampen hard nodig.

foto6Ik maakte onder andere deze perentaartjes, zo lekker! Ze komen aankomende donderdag voorbij op OMF.

foto7Eind van de middag dook ik de bank op met mijn verkouden hoofd. Even op een wat meer relaxte manier video’s editten!

foto8Nog wel even CrossFitten ’s avonds en daarna eten bij de televisie. Het was een zware WOD, had zeker nog tot vrijdag spierpijn. Foei.

Woensdag

foto9Morning! Genoeg te doen woensdag maar ik begon met het maken van een boodschappenlijst.

foto10En ik maakte een afspraak bij de GGD! Volgende week staat er een persreis naar Gambia op de planning en daarvoor moet ik nog wat inentingen halen. Aankomende woensdag mag ik.

foto11De rest van de dag was ik aan het werk. Video’s editten, uploaden en inplannen, artikelen schrijven etc. ’s Middags werd dit pakketje bezorgd, kei-leuk! Het heet Bites We Love en voor € 4,95 per week krijg je wekelijks vier van je favoriete gezonde snacks thuisgestuurd.

foto12’s Avonds had ik mezelf vrijgegeven en dus dook ik op de bank met Columbus Magazine, zo fijn.

Donderdag

foto13Twijfels, twijfels. Ik was er heilig van overtuigd dat ik in het nieuwe jaar een nieuwe MacBook Air zou kopen als vervanger voor mijn huidige MacBook Pro, maar nu ben ik aan het twijfelen gebracht. Misschien is een iMac namelijk een betere aanwinst voor thuis.. Dan kan ik mijn MacBook helemaal leegtrekken, alle zware programma’s eraf halen en deze alleen gebruiken voor op reis. Waarschijnlijk doet ‘ie het dan ook weer een stuk beter omdat hij nu (te) zware programma’s moet trekken. Hmm.. lastig!

foto14Tijd om eens een zakje van die Bites we Love box open te maken, ik koos voor de mix van pecannoten, rozijnen en karameldrops. Hmm!

Om 14.00 uur vertrok ik weer naar het hotel om te werken.

Vrijdag

foto15Voor de CrossFit workout van 09.15 uur stierde ik nog even over de bovenverdieping van ons huis om op te ruimen. De kleedkamer was er het ergst aan toe, mijn hemel wat een troep. Gelukkig zit er tussen de before en after foto een enorm verschil ;) Stukken beter zo, alles weggestopt.

foto16Woeeee zwáre workout bij CrossFit. Ging erg lekker gelukkig, maar ik had belachelijke spierpijn de dagen erna, haha.

foto17Ik zette de slowcooker aan voor een curry die ik helaas niet te pruimen vond. Zonde.

foto18WiFi drama de laatste tijd bij ons thuis, meh. Om 15.30 uur reed ik naar het hotel voor een meeting. Daarvan was ik om 17.30 uur weer thuis.

foto19Terwijl Tim ging CrossFitten pakte ik vast wat spullen bij elkaar. Ik printte/sorteerde de OMF-administratie voor het afgelopen kwartaal en legde wat spullen klaar die mee moesten naar Jersey.

foto20Senna kwam bij me hangen op de bank.

foto21’s Avonds laat testten we chocoladeletters. Naar werk! ;)

Zaterdag

foto22Nadat we Senna hadden weggebracht pakten wij de trein naar Schiphol. Omdat we wat aan de vroege kant waren lunchten we bij La Place.

foto23Om 14.45 uur gingen we de lucht in en om 15.30 uur plaatselijke tijd landden we in Jersey. Binnen 10 minuten waren we bij ons hotel (The Atlantic Hotel), zo fijn. En: straaaand! Ik houd van het strand.

foto25Omdat onze tafel in het restaurant pas om 20.30 uur was gereserveerd hadden we nog een paar uur tijd te besteden. We besloten er daarom op uit te gaan om een supermarktje te bezoeken en te gaan wandelen. Dit vonden we bij de supermarkt, woaah! Zo lekker.

foto24Daarna maakten we een wandeling van zo’n anderhalf uur langs de kust van Jersey. We hadden mazzel met het weer, wat een prachtige zonsondergang <3

Zondag

foto26Gisteren werden we om 12.15 uur pas opgepikt voor het dagprogramma. We ontbeten dus eerst uitgebreid in het hotel en maakten daarna gebruik van het zwembad. Helaas viel het weer erg tegen op Jersey gisteren, lees: alleen maar regen, en kon onze geplande Oysterwalk niet doorgaan. Jammer! Wel lunchten we met oesters, ze zijn nergens zo lekker als op Jersey volgens de locals.

foto27Gids Dave vroeg wat we wilden doen omdat de oestertour niet doorging en wij wilden graag de Wartunnels van het eiland zien. Jersey is tijdens de Tweede Wereldoorlog bezet geweest door de Duitsers en zij hebben een compleet ondergronds netwerk aangelegd. Ik was diep onder de indruk, vooral van de nooit afgemaakte tunnels. Wat een bizarre tijd moet dat zijn geweest..

foto28Uiteindelijk waren we tegen half vijf weer terug in het hotel waar we de rest van de avond vrij hadden. Voor het avondeten liepen we naar beneden richting het strand. We dineerden bij La Pulente met het Tennerfest menu. Van begin oktober tot 11 november is het in Jersey Tennerfest en in deze periode kun je bij vrijwel alle restaurants goedkoop dineren. Het eten smaakte prima, lekker simpel.

foto29’s Avonds de zachte hotel-badjas aan en op bed dit artikel afmaken. Geen straf!

Vandaag zijn we de hele dag nog op Jersey, we gaan een fietstour maken over het eiland om zoveel mogelijk te kunnen zien. Morgen richting het eind van de ochtend vliegen we weer terug naar Nederland waar we ’s avonds Senna weer gaan ophalen. Woensdag staat er een afspraak bij de GGD gepland, dan moet ik mijn inentingen voor Gambia halen waar ik een week later naartoe vertrek. Donderdag heb ik een thuiswerkdag gepland en vindt ’s avonds in Amsterdam ons maandelijkse Foodies-etentje weer plaats. Vrijdag en zaterdag werk ik in het hotel en zondag… dat is vooralsnog een dag om te relaxen. Genoeg te doen dus!

Fijne (werk)week iedereen!

Join the Conversation

1. Nadia says:

Heb je een hang power clean van 80kg?? Wauw!

1. Sabine Author says:

Haha nee joh, dat is het aanbevolen gewicht voor mannen ;)

1. Nadia says:

Oooh, haha, ik dacht al.

2. MySimplySpecial says:

Wat leuk om te zien weer! En heel vervelend inderdaad om chocoladeletters te moeten testen ;-)

3. Karin says:

Wat een drukke week maar goed te dien met die chocoladeletters en zonsondergang :)!

4. José - ENJOY! The Good Life says:

Lekker chocoladeletters testen! Ik weet al welke voor mij het lekkerst is :) TONY’s natuurlijk….
    Veel plezier nog in Jersey.

5. Sabrina says:

Die perentaartjes zien er goed uit zeg! Ik ben benieuwd (:

6. Marije says:

Wat heerlijk dat je nu zoveel reisjes mag maken voor je werk. Fijn ook dat je werk in het hotel bijna afgelopen is, tijd om je op 1 ding te kunnen concentreren! Ik heb trouwens diep respect voor je CrossFit praktijken!

7. Eline says:

Wat heb jij een prachtig handschrift zeg!

8. Susanne - Thefoodiary says:

Whaaa, die kitkat, die wil ik oooook. Nu.
    Ik moes trouwens wel lachen om wat Senna heeft aangericht. Op het moment zelf kun je er waarschijnlijk niet om lachen maar daarna wel haha.

9. Marjoleine says:

Die kitkat wil ik ooook! <3

10. Maris Maria Renne says:

Ik ben benieuwd wat je van Gambia vindt! Wij waren er in maart dit jaar spontaan en redelijk onvoorbereid naar toe gegaan, ik wil nog wel een keer :-)