De week van OMF #42

Ik moet er nog steeds een beetje aan wennen dat ik zoveel van huis ben de laatste tijd! Ik sluit afgelopen af met een editie van De week van OMF waarin ik jullie nog iets kan laten zien van Jersey en dat terwijl ik aankomende woensdag alweer naar Gambia vertrek. ‘Gelukkig’ wordt het de komende tijd iets rustiger zodat ik me volledig kan storten op de aankomende feestdagen want ook die vergen flink wat voorbereidingen. Ik maakte deze week voor mijn gevoel niet zoveel foto’s. Ik had het erg druk en vergat regelmatig gewoon mijn telefoon te pakken voor een foto. Sorry! Hopelijk kan ik jullie alsnog een goede indruk van afgelopen week geven.

Maandag

foto1Vorige week maandag hadden we nog een volle dag te besteden in Jersey. Het was het plan om te gaan fietsen maar uiteindelijk was het weer hier te slecht voor. Samen met onze gids stapten we dus in een auto om een tour te maken over het hele eiland. Erg tof allemaal, Jersey verschilt in iedere uithoek zo enorm van natuur! Hier een mooi kiekje vanaf een klif, wat is het water belachelijk helder he? Op sommige plekken leek het alsof je op een tropisch eiland was.

foto2Zoals bij iedere reis doken we ook weer even de plaatselijke supermarkt in, op zoek naar snacks die ze bij ons niet verkopen. En dit is wat we vonden! Tyrrell’s in de smaak Beach Barbecue, KitKat in de smaken Mint en Cookies & Cream en een bus Pringles in de smaak Roasted Chicken en herbs. Deze laatste smaakte (helaas) naar kippenbouillon. Verder kochten we nog een potje lokale honing en een flesje vanille-extract.

Dinsdag

foto3Ontbijt op bed! We besloten ons de laatste dag iets te verwennen en bestelden ons ontbijt op bed. Ontbijten deed je anders in het restaurant van het hotel en omdat het vrij netjes/chique en stijfjes was vonden we het wel lekker om een keer in badjas te ontbijten. Het werd precies op het gevraagde tijdstip geserveerd, heerlijk.

foto4Op het vliegveld werkte ik nog een klein beetje, even wat mails wegwerken voordat we het vliegtuig weer in moesten. Van Amsterdam naar Jersey is het 1 uur en 50 minuten vliegen.

Uiteindelijk waren we tegen 16.30 uur weer thuis en toen moesten we Senna nog ophalen. Lange dag zo!

Woensdag

foto5Woensdag hard aan het werk, ik moest nog voldoende video’s editten en artikelen schrijven.

foto6’s Middags naar de GGD in het ziekenhuis om vaccinaties te halen voor Gambia en om mijn boekje weer bij te laten werken.

foto7Leuke foodpost! Normaal ben ik niet van de pakjes en zakjes maar deze Papyrus velletjes vond ik echt leuk! Het werkt goed en smaakt ook prima. Binnenkort ligt het in de winkels.

’s Avonds ging ik nog CrossFitten en werkte ik nog wat.

Donderdag

foto8Rise and shine! Eerst maar eens naar de boekhouder om de administratie weg te brengen. Daarna reed ik even naar mijn ouders om bij te kletsen.

foto9Doggy time! Wat wordt ze groot he?

foto10Ik lunchte met een couscoussalade met gegrilde groenten. Recept volgt nog.

foto11Foodpost! Het nieuwste boek van Yvette van Boven en een doos met spulletjes van Kikkoman.

Ik werkte door tot we naar bed gingen.

Vrijdag

foto12Vrijdag werkte ik eerst een paar uur in het hotel, om 13.00 uur was ik weer thuis. Tegen 14.00 uur stond ik achter en voor de camera, tijd om weer wat video’s op te nemen!

foto13Ik maakte onder andere mega kruidnoten die in de week voor Sinterklaas online komen. Nog even geduld dus.

foto14Oef, altijd spannend… ik besloot na even wikken en wegen toch mijn MacBook te updaten naar OS X Yosemite! Het had wat voeten in de aarde (Final Cut Pro werkte niet meer) maar uiteindelijk werkte alles weer. Fijn systeem, goede update!

foto15Om 18.30 uur was het weer tijd om te CrossFitten. Hier kon ik nog lachen, daarna niet meer ;-)

Zaterdag

foto16We begonnen de zaterdag op de markt! Lekker veel fruit, fijne lunch en Tim ging langs de kipkraam voor zijn avondeten.

foto17Eenmaal thuis werkte ik tot ik om 14.00 uur naar het hotel moest om te werken. Kijk hoe gelikt Yosemite eruit ziet, fijn!

Van 14.45 – 23.15 uur werkte ik in het hotel, het was een drukke dienst! Het hotel zit nagenoeg ieder weekend vol de laatste tijd, heel fijn.

Zondag

Gisteren maakte ik niet zoveel foto’s. We sliepen uit en gingen daarna in huis aan de slag. We fixten de vloer (laminaat was omhoog gekomen in de hoek van de woonkamer), ik schrobde de hele badkamer, deed de was, stofzuigen etc. gewoon het hele huishouden dus.

foto18Daarna was het tijd om een aantal producten voor OMF te testen. We testten de nieuwe Kwekkeboom snacks voor in de oven, volgt binnenkort een review van, en de nieuwe Novis Vita Juicer waar jullie deze week nog meer over lezen. Leuke mix zo: snack uit de oven en healthy fruitsapjes, haha. Erg lekker allebei!

foto19Na de lunch gingen we met Senna naar Bussloo. Sinds 1 oktober is de recreatieplas toegankelijk voor honden, maar het was ons nog niet gelukt om er heen te gaan. Nu wel! Het was ontzettend druk, erg leuk om al die honden zo te zien spelen en zwemmen. Senna durfde het water nog niet in trouwens, het is niet zo’n waterrat.

De rest van de dag maakte ik geen foto’s meer, was ook een vrij saaie dag! Ik ging namelijk aan het werk terwijl er op Netflix een film op stond.

Aankomende week is drúk. Vandaag en morgen werk ik een ochtenddienst in het hotel, dit betekent dat ik tegen 15.30 uur thuis ben iedere dag. Vanavond eten we bij oma en staat er een workout CrossFit op de planning. Ook morgen wil ik graag nog even CrossFitten. Tussendoor moet ik nog een aantal artikelen schrijven, opdrachten afmaken en video’s opnemen. Dit allemaal in twee dagen want aankomende woensdag vertrek ik voor een kleine week op persreis naar Gambia. Rennen en vliegen dus weer.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat te doen met Gambia… reisverslagen achteraf, snapsnot diary’s terwijl ik er ben.. Let me know waar ligt jullie voorkeur?

Fijne (werk)week iedereen!

Join the Conversation

1. Nadia says:

Veel plezier in Gambia! Ik heb zelf niet echt een voorkeur over de updates, of je nu elke dag een verslagje maakt of achteraf… Het is natuurlijk wel leuk om elke dag te zien waar je die dag bent (geweest), dan is het net of we er een beetje bij zijn, maar misschien is dat niet haalbaar.

2. Eline says:

Dat ziet er echt uit als een hele fijne week!

3. Mirne says:

Zo’n ontbijt op bed, heeeerlijk! Veel plezier in Gambia!

Ik zou de verslagen achteraf doen. :)

4. Sanne says:

Altijd zo leuk om dit te lezen! Je schrijft echt tof!

Ik zou trouwens de verhalen achteraf doen, geeft denk ik iets meer rust en ik kan wel wachten (; Veel plezier in ieder geval!

5. Tessa says:

Dat is nog eens leuke foodpost! En het is natuurlijk leuk om iedereen up to date te houden met dagelijkse snapshots, maar een echt verslag zou ik achteraf doen, dat geeft jou weer wat meer rust :).

6. MySimplySpecial says:

Leuk om te zien! Ik zou lekker van de reis genieten en achteraf verslag doen.

7. Joyce - Beamingbeautynl says:

Leuke foto’s! Ben erg benieuwd naar Home Baked!